prick prick prick....

Jahapp, igår kom man hem och T berättade att lilla T hade fått prickar på hela kroppen. Vattkoppor? Näää, det KAN inte vara det! Nu har vi försökt att smitta honom så många gånger. Han stängde till och med in sig i en liten garderob tillsammans med sina två vattkoppssjuka kusiner utan att bli smittade. SÅ vattkoppor måste han haft redan. Väldigt lite så vi inte märkte det.

Men med pytte-halsont, en vit tunga och en andedräkt som luktade huuääähh och en flammig prickig mage, så gick tankarna över till.... scharlakansfeber.
Och jepp, det var det. Så efter en timme hos läkaren (fan vad man ska behöva vänta heeela tiden), och ett superotäckt halsprov så fick vi medicin för 10 dagar, 3 gånger om dagen.
Så nu får vi se hur det går.... Kåvepenin är inte känt för att smaka godis direkt.....


Kommentarer
linnea

sv: haha tack för dit råd;) näämen det blir nog underhåret för min del :D de är som snyggt..

aha okej :D du ha provat på en del med andra ord=D de har typ jag oxå, men har alltid lika svårt att bestämma mej xD haha

2010-03-16 ~ 13:53:56
URL: http://linneano.bloggplatsen.se
Jonna

Haha jag trodde att vattkoppor o scharlakansfeber var samma sak för jag fick det samtidigt när jag var liten.

2010-03-17 ~ 13:25:22
URL: http://jonnatvartemot.blogspot.com

Namn:
Jag är här ofta!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0