Godkänd Alice

Var och tittade på Alice i Underlandet igår tillsammans med T.
Vi har väntat och väntat på den filmen, och nu var det äntligen dags! Tyvärr hade både T och jag fått intrycket av att vi skulle bli besvikna, då det var så mycket datoranimation i trailern. Det är liksom inte Tim Burtons stil....

Jag ger den iallafall godkänt, och jag kommer garanterat köpa den (eftersom jag har i princip alla andra Tim Burtons filmer på dvd också), men den är knappast en av hans bästa.

För er som inte vill veta mer om filmen slutar läsa NU.
Jag fick intrycket av att det var en Alice i Underlandet 2... Jag har visserligen inga andra erfarenheter av filmen förutom Disney's tecknade version (som jag älskar!). Och eftersom Disney har fingrar med i spelet även på Tim Burtons version, så räknade jag nästan med att få se en spelfilms version av Disneys tecknade version. Men det var heeelt fel! Allt som hände i den tecknade hade nämligen redan hänt (varav min "2:a-känsla").
Sedan var alla alldeles för snälla. I den tecknade finns ju ingen normal eller snäll själ. Alla är ju taskiga mot Alice.

Man kanske skulle läsa någon Alice i underlandet bok? Någon som vet någon bra (finns ju säkert massa versioner...)?



Min favorit i Alice i Underlandet är iallafall den glada katten....



Kommentarer
Jonna

Vid jul eller nyår brukade det gå en brittisk o-tecknad version i 3 delar om Alice i underlandet. Den har jag sett flera gånger. Tyvärr gick den inte på tv i år. Den älskar jag också!! Tänkte försöka få tag på den på dvd.

2010-03-04 ~ 19:57:41
URL: http://jonnatvartemot.blogspot.com

Namn:
Jag är här ofta!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0