Får man inte ha byxor om man är lång tjej?

Jag blev ju tvungen att köpa ett par nya byxor idag.... Gick in på H&M och hoppades på att de skulle ha några i min favoritmodell Flary kvar, men nej de verkar ha slutat med den. Snyft...
Spanade istället in modellerna Star och Loyal, då jag bara ser ut som en fet korv i sqin-modellen (som det istället finns 100 olika färger och stiler på...).
Bestämmer mig till slut för Loyal då den satt lite bättre, men jag funderade ändå på hur länge jag kan ha dem utan att de blivit för korta.. Törs jag tvätta dem alls liksom?
Jag frågar om de finns i stl 34, då jag brukar ha 34 eller tom 36 på längd, men Nej, tjejmodellerna går bara till 32... What? Why?

Varför är vanliga modeller aldrig kortare än 175 cm, men kläder görs bara till korta tjejer? I don't get it?

Jag beslutade mig iallafall för att köpa dem i stl 32, så om ni ser mig någon dag och tycker att jag har för korta byxor så vet ni varför. Jag har inte välsignats med en kort kroppslängd.



I miss my flaries.....
(jag och lilla T för 2 år sedan, by the way)

Kommentarer
linnea

sv: scarafiction heter de t:D el hur de nu stavas:D haha

2010-02-22 ~ 20:21:35
URL: http://linneano.bloggplatsen.se
Sara

Klart du får fråga, jag är ganska öppen med min situation så.. Jag har varit ensamstående ända från start, ända sen jag blev gravid med andra ord. Jag blev gravid trots att jag käkade minipiller och pappan ville att jag skulle göra abort och jag gick med på det trots att jag egentligen inte ville, men när vi gick på vaginalt ultraljud för att fastställa hur långt gången jag var och abortmetod så fick vi ju se lilla hjärtat ticka och då kände jag att jag kunde bara inte göra abort.. Så jag gav han ett val, att vara delaktig eller inte, och han valde det sistnämnda. Och ja.. Så är det. Han finns inte med i bilden överhuvudtaget, så det är jag och Jonah och det funkar finfint :) Man är så mycket starkare än man tror :)

2010-02-22 ~ 21:31:11
URL: http://dolphin.blogg.se/
Linnea

sv: aha okej nice:D ja ska göra mej en :) ja vill ha min första typ baki örat ner mot nacken ^^

2010-02-23 ~ 19:11:05
URL: http://linneano.bloggplatsen.se

Namn:
Jag är här ofta!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0