Lång dag

Min sista lediga dag innan min arbetsvecka börjar..... sen är jag ledig på tisdag igen.

Dagen börjar lugnt och jag och lilla T ska åka till Max i och handla, innan vi senare på dagen ska hem till J. Frid och fröjd so far, tills vi sätter oss i bilen och jag börjar backa bakåt, och kör fast. Satan! T gjorde samma sak häromdagen, men han svängde lite för tidigt. Jag fastnade bara ändå. Ville inte köra fast bilen totalt (eftersom T's bil var hopplös att få bort), så vi fick vakert gå in igen och vänta på att T kom hem, så han kunde hjälpa mig att knuffa loss bilen.

Sen in till Maxi, handla, och hem till J.

På kvällen skulle min systerson R komma över och få hjälpa till att baka lite, eftersom han tycker det är kul. Så jag började med att göra en trolldeg till lilla T. Sedan fortsatte jag med brownies som jag inte vet alls vad som gick fel med. De blev kladdigare än kladdigast! trots att jag satte in dem i ugnen en stund till och glömde bort dem, så var de fortfarande superkladdiga. Goda dock!
Gick vidare med cupcakes (som R fick ta hem allihopa, för jag är så trött på dem nu), och avslutade med kolakakor. Skulle gjort kokostoppar också, men orken tog slut totalt. Var rätt duktig ändå tycker jag!



R fick välja smak och färg på cupcakesen, så de blev bara vaniljsmak idag, med blå frosting.


Kommentarer

Namn:
Jag är här ofta!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0