80's toys...

Blev lite inspirerad av bloggen ObsessiveCutness och tänkte visa några av mina gamla gosdjur som fortfarande hänger kvar...

Popples var några av mina favoriter. Jag hade en vit baby-Popples, en blå blom-Popples, och en kanin-Popples (och syrran hade den som var hund), men de har tyvärr försvunnit allihopa. Däremot har jag kvar två stycken andra;

"Puzzle"


"Punkster", Punk-popples! (min kusin köpte samtidigt tjejen "Punkety"). Tyvärr har gitarren som hörde till försvunnit.

Mina favoriter från Popples-serien var dock Potatochips och Puff-Ball, men de hittade jag aldrig att köpa.

Här är några andra av mina gosdjur som fortfarande finns kvar i min ägo:

"Sälg" från Disneys Wuzzlarna. Jag hade också den gula "Bjäril".


Min syrras kompis hade böcker om Gallavanterna, som jag tyckte var superbra. Har hittat dem på Tradera nu, men insåg att de var skitdryga att läsa... Uppenbarligen bara roliga att kika i... Men figurerna var roliga att leka med tyckte jag (har kvar de flesta), och ett gosdjur har jag också.


Gremlins! Jag älskade Gremlins när jag var liten, och blev överlycklig när jag hittade den här sötingen i en söt låda i en liten butik på Mallorca.

Känner du igen några av de här figurerna?

Jag ska göra ett leksaksinlägg också så småningom....


Kommentarer
Stina

Åh vad fina alla var! Speciellt Punkster, så cool! :D Gallivanterna läste jag också, de var roliga ^^ Jäkligt coolt att ha en av Wuzzlarna också, jag hade ingen aning om att de fanns som gosedjur!

2010-04-01 ~ 20:33:18
URL: http://obsessivecuteness.blogg.se/

Namn:
Jag är här ofta!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0